Rabu, 30 Disember 2009

Cerita dividen ASB

Dividen 7.3% + Bonus 1.25%


Macam biasa la..kalo masuk akhir tahun macam ni mesti ramai yang tertunggu-tunggu 4HB Jan 2010 untuk mereka pergi update buku ASB masing-masing.. al-maklumlaha dividen dah diumum 7.3%+1.25% bonus untuk tahun ni.. Kaya raya lah korang nanti ya..



Tapi apa yang aku nak kisahkan kat sini ialah masalah orang kita, bila sebut ASB 8% dividen setahun sanggup tunggu dengan waras dan sabar je.. tapi kalo bab pelaburan atau bisnes lain dapat 10% sebulan pun rasa kecewa dan hampeh buat muka ayam berak kapur..

Korang sedar tak yang hasil keuntungan korang 10% tu adalah melebihi setahun dividen ASB.. maknanya kalo korang boleh maintain je 10% sebulan untuk jangka masa panjang ,korang akan dapat 120% setahun profit (keuntungan). Bukan apa, setiap keuntungan yang kita dapat itu adalah rezeki, dan setiap rezeki itu datang dari Allah..So pandai-pandai lah bersyukur ya kawan-kawan. Jangan lah jadi tamak dan haloba dek kenikmatan dunia ni. Oleh itu selalulah mengucapkan kalimah syukur bila dapat keuntungan itu walaupun ianya sedikit.

Wassalam...


www.tips-fb.com

0 Komen Pembaca:


Free Blogger Templates by Isnaini Dot Com and Wedding Dresses. Powered by Blogger