Rabu, 30 Disember 2009

2010

Apa azam tahun baru anda?

Biasanya bila sampai je akhir tahun macam ni pelbagai tempat dan keadaan kita akan dapat mendengar orang akan mula berbicara tentang azam tahun baru tidak kiralah di alam nyata atau alam cyber..Sebenarnya tidak timbul persoalan adakah azam tahun sudah tercapai ataupun tidak, apa yang penting azam tu adalah target sebenarnya.

Ada setengah orang dia berazam untuk membuat suatu yang baru dan tak kurang juga yang berazam ingin menambah lagi apa yang sudah ada, kalo tak cayer cuba korang tanya Pak Abu apa azam dia, kompom dia akan kata nak tambah bini baru dan cuba ko tanya pulak mak Limah semestinya dia akan kata azam tahun baru dia nak asah lagi tajam kapak dan parang yang ada kat umah kot-kot boleh buat tetak Pak Abu kalo-kalo azam Pak Abu termakbul untuk tahun 2010 nanti.

Apapun, untuk diri aku sendiri, pada tahun 2010 nanti aku berazam untuk mencapai kebebasan kewangan insyallah secara sepenuhnya, mana lah tahu Allah nak izinkan boleh jadi termakbul. Kebebasan kewangan ni bukanlah maknanya aku nak jadi kaya, cukup hanya sekadar bebas dari hutang dan berbelanja dibawah paras pendapatan je.. tak der la sampai nak beli umah 50-60 bijik atau nak beli kereta Ferrafi pun, alaaah dunia je tuu.

Semoga aku dapat lah mencapai azam yang aku inginkan tu yaa.. sebab apa, untuk tahun 2009 ni aku berazam nak belajar selok belok cara dan kaedah untuk mencapai kebebasan kewangan ni.. dan aku rasa hampir 90% aku berjaya.. Jadi semoga kesinambungan azam tersebut akan terus membawa aku kehadapan dalam setiap perkara yang aku buat. Insyallah.

3 prinsip yang aku selalu bawa dan aku akan jaga.

1- Rancang..
2- Usaha untuk melaksanakannya..
3- Berdoa dan bertawakkal..

Insyallah selamat dunia akhirat...

www.tips-fb.com

2 Komen Pembaca:

Tanpa Nama berkata...

azam aku nk beli kapal selam dan jet pejuang..huhahaha

PutiH berkata...

silakan..hehe


Free Blogger Templates by Isnaini Dot Com and Wedding Dresses. Powered by Blogger