Isnin, 7 September 2009

Linux ???

U buntu ke I buntu????

Seperti semua maklum.. Ubuntu Versi 9.04 (Jaunty Jackalope) telahpun di lancarkan beberapa bulan lepas. Saya dah memasang OS versi 9.04 ni hampir sebulan bagi menggantikan versi lama Ubuntu 8.10 (Intrepid Ibex).

Bagi saya x jauh sangat bezanya antara kedua2 versi ini.. tapi dari segi kelajuan ternyata versi sebelum lebih laju untuk Lap Top saya ni..

Sedikit screenshot Ubuntu 9.04 saya;-







Kepada sesiapa yang berminat, anda boleh membuat permohonan Ubuntu Live CD secara percuma di sini.

Apapun.. Ubuntu amat sesuai kepada anda yang meminati pengaturcaraan dan membenci virus..TQ

www.tips-fb.com

5 Komen Pembaca:

Canggi berkata...

aku agak berminat la bro nk guna Ubuntu ni.. masalahnya x tau sgt pasal Linux ni.. boleh ko ajor x cara nk install dan guna menda ni?

PutiH berkata...

bro.. aku ase bagus ko refer kat sini dan sini. Agak terperinci tu manual diorang bagi, dalam bahasa melayu plak tu.. Selamat mencuba!

zzzShyadi berkata...

saya dah pakai ver 9.10 koala nyer bro.. cuba laa.. byk benda dah update..

PutiH berkata...

kasi jahanam versi ni dulu la baru aku try 9.10 tu..hahahaa

Amin007 berkata...

aku baru upgrade 9.04 kepada 9.10
baru bunyo laptop aku hihihi


Free Blogger Templates by Isnaini Dot Com and Wedding Dresses. Powered by Blogger