Jumaat, 14 Ogos 2009

Ketahui Hak Anda ..

Ini Bukan Iklangg Broadband No 1 di Dunia!



Suatu petang yang hening, di saat ku sedang mengelamun tiba-tiba;

kringgggg!! kringggg!

Siti : halloo.. i`m Siti from Celika Broadband. Are u Mr. Ridzwan??

Saya ; ye saya, Siti ni Melayu ke bukan melayu ya? kalo melayu kita speeking melayu dah la k.

Siti ; Yes Mr.Ridzwan. Saya melayu, tapiiiiii... sekarang ni kan zaman PPSMI.

Saya ; Hakk Hakk!! ahaaa.. kenapa ya?

Siti ; Saya buat panggilan berhubung aduan cik berkenaan kelemahan perkhidmatan kami, dan Encik ada buat tuntutan ganti rugi kan?

Saya ; ya! saya ada buat tuntutan gantirugi tauladan berupa setahun perkhidmatan Broadband dari syarikat U secara percuma..

Siti ; haaaaa??? se setahun cik? kami mitak maaf banyak2 atas kelemahan kami.. mcm ni la cik, kami akan memberikan perkhidmatan broadband tanpa bayaran kepada cik selama 3 bulan. Kami harap encik bersetuju.

Saya ; Apa????? WOW!! saya setuju...


Jadi, tidak perlu la rasanya saya nk ceritakan secara lanjut apa masalah yg saya hadapi dengan syarikat komunikasi tersebut. Apa yang saya nk tekankan kat sini, kita haruslah peka dengan setiap hak dan juga tanggungjawab kita.

Jika anda merasa tertipu dengan setiap perkhidmatan yang diberikan. Jangan segan dan silu untuk membuat aduan di KPDNKK dan BPA.

* Nama pemanggil dan nama syarikat Broadband tu bukanlah nama sebenar demi menjaga hati dan perasaan diorang. hihi!!!!
** Terima kasih gak kat Hensem Boy atas tunjuk ajar dalam bab ni!!

bersambung.....

www.tips-fb.com

3 Komen Pembaca:

zzzShyhadi berkata...

salam..
puas hati la bro dapat free 3 bulan. mcm mana bro buat ya kalo boleh ajar sy.. kdg2 kita byk tidak tahu kan benda2 camgini semua.

Tanpa Nama berkata...

bgs2!!! aku suka la.. nanti aku boleh la buat aduan dan selalu la minta ganti rugi.. ada ok???

PutiH berkata...

zzzShyhadi;-

kene peka skit bro.. buat repot maa.. kat tempat yang sepatutnya.. hihi

I Wish It Was Simple;-

hahha... mau ambik kesempatan bah kau siti.. hik hik..


Free Blogger Templates by Isnaini Dot Com and Wedding Dresses. Powered by Blogger